توصیه شدهیافته های علمیاینوزیتول؛ موثرترین مکمل تقویت باروری

نوامبر 28, 2023by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2023/11/【医師監修】妊娠検査薬の正しい使い方。使うときの注意点もチェック-1.jpg

ترکیب اینوزیتول یک ترکیب موثر برای تقویت باروری و تخمک‌گذاری است. اینوزیتول، یا همان ویتامین ب-8، یک نوع قند طبیعی است، که در بدن و انواع مختلفی از غذاها از جمله میوه‌ها، غلات و حبوبات یافت می‌شود. اینوزیتول ها به دلیل فواید فراوانی که دارند، به عنوان مکمل‌های غذایی مفید در دسترس هستند.

مشکلات ناباروری و سقط جنین در سال‌های اخیر گسترش یافته است. تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی‌کیستیک نیز یکی از اختلالات شایع در میان بانوان است که منجر به اختلال در تخمک گذاری، قاعدگی‌های نامنظم و ناباروری می‌شود. عوارض نامنظم با مصرف مکمل‌های حاوی اینوزیتول به بارداری موفق و کاهش علائم تنبلی تخمدان کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این ترکیب اینوزیتول باعث افزایش حساسیت به انسولین و کنترل قند خون می‌شود و فواید دیگری از جمله کاهش فشار و تری‌گلیسیرید خون را به‌همراه دارد.

تاثیرات اینوزیتول در بدن:

  • حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد.
  • تخمک گذاری را ارتقا می‌دهد و باعث افزایش ذخایر تخمک‌ها می‌شود.
  • اثرات آنتی اکسیدانی داشته و از تولید رادیکال‌های آزاد در بدن پیشگیری می‌کند.
  • از ساختار و عملکرد سلول‌ها حفاظت می‌کند.
  • گردش خون طبیعی در بدن را افزایش می‌دهد.
  • سطوح چربی‌ را در خون تنظیم می‌کند.

تنبلی تخمدان و اینوزیتول

همانطور که می‌دانید یکی از شایع‌ترین اختلالات هورمونی در بانوان، تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. PCOS گاها با مقاومت به انسولین، افزایش هورمون‌های آندروژن و عدم تخمک‌گذاری مزمن همراه است.

اینوزیتول حاوی دو ایزومر به نام‌های دی-کایرو-اینوزیتول و مایو-اینوزیتول است. که این دو ایزومر در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر هستند. چراکه بسیاری از ویژگی‌های سندروم متابولیک، سطح هورمون‌های آندروژن و مقاومت به انسولین را بهبود می‌بخشند. اینوزیتول برای مقابله با تنبلی تخمدان در سطح سیستمی و تخمدان موثر است.

ناباروری بانوان و اینوزیتول ( تقویت باروری و تخمک‌گذاری )

این  ترکیب در عملکرد سلول‌های عصبی، بهبود فرآیندهای متابولیکی قندها و چربی‌ها تاثیرگذار است.

در قسمت بالا درباره دو ایزومر اینوزیتول صحبت کردیم. دی-کایرو-اینوزیتول از متابولیسم مایو-اینوزیتول اما خود مایو-اینوزیتول به صورت طبیعی تولید می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده، اینوزیتول با تاثیر بر افزایش حساسیت به انسولین باعث بهبود علائم سندرم متابولیک مثل دیابت بارداری و چاقی شکمی می‌شود.

نکته مثبت دیگری درباره مایو-اینوزیتول این است که روی هورمون‌های محرک فولیکول در تخمدان تاثیر می‌گذارد و تعداد و کیفیت تخمک‌ها را به‌شکل مؤثری بهبود می‌بخشد.

بر اساس تحقیقات، مصرف اینوزیتول، به ویژه در بیمارانی که از روش‌های IVF و میکرواینجکشن استفاده می‌کنند، به شکل مشهودی تعداد و کیفیت تخمک‌ها را افزایش داده و در نتیجه، باروری را به طرز واضحی ارتقاء می‌دهد.

بهترین مکمل اینوزیتول

کپسول اوا پلاس یوروویتال

حاوی دوز بالای میو اینوزیتول در کنار فولیک اسید و ویتامین  E

  • کمک به بهبود عملکرد تخمدان و ارتقای کیفیت تخمک در زنان
  • افزایش قدرت باروری و کاهش بروز سقط جنین
  • کمک به بهبود علائم سندروم تخمدان پلی‌کیستیک  (PCOS)
  • بهبود عملکرد انسولین و افزایش حساسیت به انسولین

نظر دهید

Your email address will not be published.