توصیه شدهکاهش اشتها با 6 راهکار

نوامبر 19, 2023by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2023/11/Free-Photo-_-Ugly-fat-man-eats-pizza-sitting-on-the-sofa-e1700396045756.jpg

اضافه وزن و چاقی به یک اپیدمی در جامعه تبدیل شده است. متاسفانه در چند سال اخیر به درصد افرادی که دچار این مشکل هستند روز به روز افزوده می‌شود. البته تعجبی ندارد! چرا که سبک زندگی و تغذیه افراد دچار تغییرات زیادی شده است. پرخوری، ریزه‌خوای و اشتها ی بالا از دلایلی هستند که افراد چاق یا دارای اضافه وزن با آن روبه‌رو بوده و به سختی می‌توانند آن را کنترل کنند.

به‌طور کلی داشتن “اشتها” نه تنها بد نیست بلکه ضروری و از سیگنال‌های طبیعی بدن می‌باشد. اما احساس گرسنگی مداوم است که آزاردهنده بوده و افزایش وزن را به همراه دارد. در ادامه به بررسی روش‌هایی خواهیم پرداخت که از اشتهای کاذب جلوگیری می‌کند.

قرص کروم 200 یوروویتال

سرعت خود را کاهش دهید!

استفاده از بشقاب کوچک‌تر یا حتی قاشق و چنگال کوچک ممکن است به صورت مستقیم روی اشتهای شما تاثیر نگذارند اما زمانیکه سرعت غذا خوردن کاهش پیدا می‌کند، فرمان سیری از مغز گرفته می‌شود و سریع‌تر احساس سیری خواهید کرد.

از پروتئین‌ها غافل نشوید!

پروتئین‌ها احساس سیری طولانی مدتی به شما می‌دهند و برای رفع گرسنگی بسیار موثرند. این ترکیب با تاثیر بر متابولیسم و تنظیم هورمون‌ها کمک بسیاری به کاهش وزن می‌کند. مواد غذایی زیر پروتئین بالا و با کیفیتی دارند:

  • ماست یونانی
  • حبوبات به خصوص لوبیا
  • گوشت کم چرب
  • سویا
  • تخم مرغ

استرس یکی از عوامل چاقی

استرس بیش از آنکه فکر کنید روی اشتهای شما تاثیر می‌گذارد. اولا که هورمون سیری را کاهش می‌دهد. دوما باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول می‌شود و میل به غذا خوردن افزایش می‌یابد. بدتر اینکه تمایل بیشتر به سمت خوردن غذاهای غیر مغذی و پرکالری را در افزایش می‌دهد.

قرص کروم 200 یوروویتال

نوشیدن آب در زمان گرسنگی

جالب است بدانید که مراکز گرسنگی و تشنگی در مغز کنار هم قرار دارند و به همین دلی مغز گاها تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرد. پس اگر شما هم دچار پرخوری هستید، در هنگام گرسنگی خارج از وعده‌های اصلی ابتدا 1 لیوان آب بنوشید. درضمن نوشیدن1 لیوان آب قبل از خوردن غذا نیز پیشنهاد می‌شود.

فیبر را فراموش نکنید!

مواد غذایی زیر سرشار از فیبر هستند:

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • مغزها و دانه‌ها
  • غلات کامل
  • حبوبات

مکمل‌های غذایی

کمک گرفتن از مکمل‌های غذایی نیز یکی از راهکارهای موثر در کنترل ولع به غذا خوردن است. مکمل کروم یکی از بهترین مکمل‌ها در کنترل اشتها است. عنصر کروم باعث تقویت عملکرد انسولین در بدن می‌شود و با تنظیم متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ها باعث کاهش اشتها و و ولع کاذب به‌ویژه به شیرینی‌جات می‌شود. به‌علاوه اینکه کروم به صورت مستقیم نیز باعث تحریک چربی‌سوزی و کاهش وزن در بدن می‌شود.

قرص کروم 200 یوروویتال

قرص کروم 200 یوروویتال مکملی مناسب و موثر در کاهش اشتها و کاهش وزن است که تاکنون به افراد زیادی در این زمینه کمک کرده است.

نظر دهید

Your email address will not be published.