اخبارتوصیه شدهیافته های علمیکوآنزیم Q10 از طریق کاهش استرس-اکسیداتیو باعث حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود.

فوریه 28, 2022by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2022/02/Banner-site-Hakiman-18.10.1400.jpg

یک آنتی‌اکسیدان قوی است که نقش مهمی در تولید انرژی سلول‌ها بر عهده دارد که به تولید انرژی در سلول‌ها کمک می‌کند. بدن شما به طور طبیعی کوآنزیم کیوتن تولید می‌کند اما میزان تولید آن با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد. کوآنزیم کیوتن ترکیبی است که در بدن ساخته شده و در میتوکندری سلول‌ها ذخیره می‌شود. میتوکندری‌ها مسئول تولید انرژی هستند. با بالارفتن سن، تولید CoQ10 کاهش می‌یابد. بنابراین به نظر می‌رسد که افراد مسن در معرض کمبود این ترکیب هستند. خوشبختانه شما می‌توانید CoQ10 را از طریق مکمل‌ها یا موادغذایی دریافت کنید. سطح کیوتن در بدن با افزایش سن، کمبودهای غذایی، مصرف داروهای استاتینی و ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی کاهش می‌یابد. دریافت کیوتن کافی از طریق انرژی‌زایی و کاهش سطح التهاب و استرس اکسیداتیو، باعث بهبود عملکرد و حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود. کوآنزیم کیوتن به تنظیم فشار، قند و چربی‌های خون کمک کرده و باعث بهبود علائم در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به‌ویژه نارسایی قلبی می‌شود. همچنین مکمل کیوتن باعث کاهش قابل توجهی در بروز ادم مونری ریه، آسم قلبی و آریتمی و به برطرف کردن ضعف و درد عضلانی مرتبط با مصرف استاتین‌ها و دیستروفی عضلانی کمک می‌کند همچنین مرگ قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

این مقاله تلاشی است برای ارائه یک مرور کلی از بررسی های سیستماتیک برای تعیین اثربخشی مکمل CQ10 در درمان بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقیCVD

نتیجه: داده‌های استخراج شده برای هفت مرور سیستماتیک برای پیامدهای اولیه، تغییرات خالص در برون ده قلبی، شاخص قلبی، طبقه بندی عملکردی انجمن قلب نیویورک، بهبود بقا، بر اساس موجود شواهد، موردی برای استفاده از CoQ10 به عنوان یک درمان کمکی در نارسایی احتقانی قلب، به ویژه در بیمارانی که قادر به تحمل درمان های رایج پزشکی نیستند.

بیماری‌های قلبی-عروقی شایع‌ترین عامل مرگ‌ومیر در سراسر جهان به‌شمار می‌روند. دریافت ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و اسیدهای چرب مفید در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها موثر است. هرتزکپسول پلاس یوروویتال حاوی کیوتن، اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-9 به‌همراه و ویتامین E است که باعث حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود. هرتزکپسول پلاس یوروویتال حاوی 100 mg کیوتن به همراه اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-9 و ویتامین E است که باعث حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود.

 

منابع:

همه مرورها از طریق جستجوی سیستماتیک در پایگاه‌های داده زیر شناسایی شدند:

Cochrane، DARE، Ovid، EMBASE، ISI Web of Knowledge, PubMed, Coenzyme Q10 in the treatment of heart failure: A systematic review of systematic reviews., Effect of coenzyme Qlo therapy in patients with congestive heart failure: a long-term multicenter randomized study*, The Effect of Coenzyme Q10 on Morbidity and Mortality in Chronic Heart Failure

 

 

 

 

 

 

نظر دهید

Your email address will not be published.