Uncategorizedتقویت حافظه با 5 راهکار

آگوست 28, 2022by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2022/08/Free-Photo-_-Horizontal-shot-of-beautiful-young-caucasian-female-with-surprised-expression-points-at-upper-right-corner-dressed-in-striped-sweater-wears-round-spectacles-isolated-over-white-wall-e1661684163649.jpg

تا حالا برای شما پیش آمده‌است که موضوع یا کار مهمی را فراموش کنید ؟ فراموش کردن مسائل، امری طبیعی است اما اگر متعدد اتفاق بیوفتد، نشانه خوبی نخواهد بود. در این مقاله 5 راهکار برای تقویت حافظه برای شما ارائه‌ شده است.

 

با انجام این حرکات و تبدیل آن‌‎ها به عادات روزانه عملکرد مغز و حافظه خود را تقویت کنید.

مدیتیشن و بهبود حافظه:

جالب است بدانید که مدیتیشن تا حد زیادی استرس و فشار خون را کاهش میدهد و باعث آرامش، بهبود حافظه و تسکین درد میشود.

این تمرینات باعث افزایش ماده خاکستری مغز شده و بر حافظه کوتاه مدت نیز تاثیرگذار است.

 

سلامت بدن و روان:

یکی از بهترین راه‌ها برای سلامت جسمانی و همچنین روانی، حفظ وزن بدن است. بنابراین چاقی عامل خطری برای کاهش حافظه می‌باشد. لازم به ذکر است که چاقی می‌تواند منجر به التهاب و مقاومت به انسولین شود. همانطور که می‌دانید این دو، اثرات مخربی را روی مغز خواهند گذاشت.

 

بازی و تقویت حافظه:

استفاده از بازی‌های مغزی می‌تواند تاثیر زیادی روی تقویت حافظه و روشی سرگرم کننده باشد. شطرنج، جدول کلمات، بازی‌های یادآوری کلمات و حتی بازی‌های موبایل که مخصوص تقویت حافظه هستند، راهکارهای مناسب برای تقویت حافظه به‌شمار می‌آیند.

به علاوه بازی‌های آموزش مغزی، باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در افراد مسن می شوند.

ورزش کنید:

تمرینات ورزشی می‌تواند جهت بهبود حافظه در تمام سنین از کودکان تا بزرگسالان مفید باشد. انجام تمرینات ورزشی برای سلامت جسم و روان مفید و مهم است. ورزش ممکن است باعث ترشح پروتئین‌های محافظ نورون‌ها شده و رشد و تکامل سلول‌های عصبی را بهبود بخشد. ورزش منظم در میانسالی باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در سنین بالاتر می‌شود.

نظر دهید

Your email address will not be published.