یافته های علمیکاهش وزن با کروم

سپتامبر 4, 2023by hakimanmodir4
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2023/09/The-Hardcore-Diet_-Unleashing-the-Power-of-Discipline-and-Commitment.jpg

رسیدن به وزن و سایز ایده‌آل خواسته مشترکی است که اکثرا به دنبال آن هستیم. مهم این است که با چه روش یا روش‌هایی قصد داریم به آن دست پیدا کنیم. نداشتن آگاهی لازم و تبلیغات گوناگون ممکن است خیلی از افراد را متمایل به استفاده از روش‌هایی کند که سلامتی فرد را به خطر می‌اندازند. استفاده از مکمل یکی از راهکارهای پرطرفدار برای کاهش وزن می‌باشد. اما چه مکملی؟

باید توجه داشته باشید که قبل از تهیه و مصرف هر مکملی می‌بایست ترکیبات آن را بررسی کنید. همچنین به خاطر داشته باشید برای تهیه آن‌ها از داروخانه‌های معتبر اقدام نمایید.

کروم دوست داشتنی، ماده معدنی جهت لاغری

این ترکیب به دلیل اثرات کمک درمانی متعدد خود، به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌است. با این حال برخی افراد بر این باوراند که کروم یک ماده معدنی خطرناک است. این طرز فکر از کجا نشات گرفته‌است؟

کروم به دو صورت 3 و 6 ظرفیتی وجود دارد که نوع 6 ظرفیتی آن در آلودگی‌‍‌‌های صنعتی یافت می‌شود و اثرات مضری برای سلامتی دارد. اما باید توجه داشت کروم موجود در منابع غذایی و مکمل‌ها، کروم 3 ظرفیتی است که ایمن بوده و اثرات مضری بر سلامتی ندارد.

برخی مواد غذایی حاوی مقادیر ناچیزی از کروم هستند:

  • آجیل
  • تخم مرغ
  • مرغ
  • سبزیجات
  • میوه‌ها
  • گوشت بدون چربی

میزان کروم موجود در میوه‌ها و سبزیجات را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد. علت آن تفاوت در شرایط آب، خاک و فرآیند کشت آن‌ها است.

قرص کروم 200 یوروویتال

در ادامه به تاثیرات کروم بر بدن خواهیم پرداخت:

کاهش گرسنگی و ریزه‌خواری

اگر شما نیز مدام احساس گرسنگی دارید و یا دچار پرخوری عصبی هستید، کروم در این مشکل به شما کمک خواهد‌ کرد. در مطالعات انجام شده، محققان به این مطلب رسیده‌اند که مصرف کروم پیکولینات به مدت 8 هفته می‌تواند ولع غذایی و احساس گشنگی را به شدت کاهش دهد. چراکه با تاثیر روی مغز به کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کند.

کاهش وزن

کروم عنصری است که به تسریع روند کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مصرف مکمل آن در افراد دچار اضافه وزن و چاقی به‌همراه یک رژیم کم کالری باعث کاهش بیشتر چربی بدن و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

تنظیم قند خون

مهمترین نقشی که برای کروم شناخته شده است، تقویت عملکرد هورمون انسولین می‌باشد. عملکرد صحیح انسولین باعث تنظیم سطح طبیعی قند خون شده و نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به دیابت و همچنین کمک به درمان بیماران مبتلا ایفا می‌کند.

کمبود کروم منجر به مقاومت به انسولین می‌شود و کاهش میزان آن در برخی از بیماران مبتلا به دیابت گواه این مطلب است. به‌همین دلیل مصرف مکمل کروم می‌تواند از افزایش قند خون پیشگیری کند و غلظت قند خون ناشتا، انسولین ناشتا و هموگلوبین A1c  (HbA1c)  را در بیماران مبتلا به دیابت کاهش ‌دهد.

بهبود تنبلی تخمدان

کروم به کاهش سطح هورمون‌های مرتبط با تنبلی تخمدان مانند تستوسترون و LH کمک می‌کند. در نتیجه مکملی مناسب برای کاهش علائم تنبلی تخمدان از جمله تنظیم سیکل‌ قاعدگی به شمار می‌رود.

کروم پیکولینات:

در اغلب مکمل‌های غذایی از این فرم کروم استفاده می‌شود و به این خاطر است که این فرم کروم جذب بهتری نسبت به سایر فرم‌ها دارد.

4 دیدگاه

  • Avatar
    فاطمه

    سپتامبر 19, 2023 در 12:38

    سلام من استفاده کردم خیلی جلو ریزه خواری رو میگیره و میل به شیرینی رو کم می‌کنه ولی نمی‌دونم عوارضی هم داره یا نه ؟

    پاسخ

    • hakimanmodir
      hakimanmodir

      سپتامبر 23, 2023 در 15:58

      سلام وقت بخیر
      تا 3 ماه مصرف بشه موردی نداره
      بیماری خاص یاا دارویی مصرف میکنید؟

      پاسخ

  • Avatar
    ناشناس

    سپتامبر 10, 2023 در 16:11

    کرم چی هست قرص هست یا دارو گیاهی

    پاسخ

    • hakimanmodir
      hakimanmodir

      سپتامبر 17, 2023 در 16:05

      سلام وقت بخیر
      قرصه

      پاسخ

نظر دهید

Your email address will not be published.