اخبارتوصیه شدهیافته های علمیگوارانا موثر در انرژی‌زایی، کاهش خستگی و کاهش وزن می‌باشد.

ژوئن 2, 2021by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2021/06/post-hakiman-1280x1280.jpg

گوارانا گیاهی با نام علمی Paullinia cupana  است که از گذشته به عنوان محرک و تقویت کننده قوای جنسی مصرف می‌شود. یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده گوارانا کافئین است که مسئول بسیاری از اثرات گوارانا ازجمله انرژی زایی، کاهش خستگی و کاهش وزن می‌باشد. علاوه بر کافئین، گوارانا سرشار از کاتچین، اپی کاتچین تئوبرومین، تانن و تئوفیلین است که اثرات آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد به افزایش سطح سلامت بدن کمک می‌کنند. ترکیبات آنتی اکسیدانی با این مکانیسم می‌توانند از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها پیشگیری کنند. از دیگر خواص گوارانا می توان به کاهش خستگی، بهبود تمرکز، افزایش یادگیری، تسهیل کاهش وزن و خاصیت ضد باکتریایی این گیاه اشاره کرد. ازدیگر خواص گوارانا می‌توان به تقویت عملکرد ذهنی و کاهش فشارهای وارد شده حین ورزش اشاره کرد.

گوارنا نیز به دلیل داشتن کافئین باعث افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی می‌شود و به تقویت عملکرد ذهنی و کاهش فشارهای وارد شده حین ورزش کمک می‌کند.

گوارانا محرک و تقویت کننده قوای جنسی می‌باشد. این گیاه حاوی کافئین است، به همین دلیل باعث افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی می‌شود.

گوارانا حاوی مقدار زیادی کافئین است و از زمان قدیم جهت تقویت عملکرد ورزشی استفاده می شده است. مکمل های حاوی گوارانا قانونی بوده و در ورزشکاران بسیار قابل قبول است.

چاقی یک نگرانی رو به رشد است، زیرا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان مرتبط است. گوارانا به عنوان منبع غنی کافئین، به عنوان محرک عمل کرده و متابولیسم را طی 12 ساعت، 3 تا 11 درصد تقویت می کند. به همین دلیل گوارانا از زمان قدیم به عنوان چربی سوز مورد استفاده است. علاوه بر این، گوارانا ژن هایی را که به تولید سلول های چربی کمک می کند سرکوب می نماید. گوارانا به عنوان ماده ای در نوشیدنی های انرژی زا مورد استفاده است. این ماده منبع عالی کافئین است که به حفظ تمرکز و افزایش انرژی ذهنی کمک می کند. در حقیقت دانه های گوارانا می توانند 4 تا 6 برابر قهوه کافئین داشته باشد.کافئین با مسدود کردن آدنوزین، باعث کاهش خواب آلودگی و افزایش آرامش مغز می شود. گوارانا بدون عوارض جانبی قابل توجه می تواند خستگی های روانی ناشی از سرطان را کاهش دهد. استفاده از مکمل های حاوی گوارانا در یک دوره کوتاه مدت، برای مقابله با خستگی ناشی از  شیمی درمانی در خانم هایی که مبتلا به سرطان پستان بوده اند، اثر بخش است.

نظر دهید

Your email address will not be published.