توصیه شدهتغذیه حین بدنسازی

می 19, 2024by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2024/05/download-3.jpg

در مقاله پیشین درباره تغذیه بدنسازی قبل از شروع فعالیت بدنی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به تغذیه حین بدنسازی و همچنین مواد غذایی مورد نیاز بدن بپردازیم.

تغذیه حین بدنسازی
تغذیه حین بدنسازی

بدنسازان در حین تمرین چه تغذیه‌ای داشته باشند؟

بیشتر افراد در حین تمرینات بدنسازی نیازی به مصرف وعده غذایی ندارند. چراکه یک وعده حجیم ممکن است عملکرد ورزشی فرد را به علت افزایش نیاز به جریان خون در سیستم گوارشی، مختل کند. موردی که رعایت آن ضروری است، هیدراته ماندن فرد است. البته در برخی شرایط وعده غذایی کوچک یا میان‌وعده در حین ورزش می‌تواند مفید واقع شود.

تمرینات قدرتی و استقامتی را به مدت طولانی انجام می‌دهم:

  • اگر شما نیز تمریناتی مثل دوچرخه‌سواری، دویدن مسافت‌های طولانی و یا هر تمرین استقامتی که بالای یک ساعت زمان می‌برد انجام می‌دهید، می‌توانید از منبع کربوهیدراتی سهل‌الهضم مانند نوشیدنی ورزشی استفاده کنید.

در طی یک روز جلسات تمرینی متعدد دارم:

  • یک وعده غذایی یا میان‌وعده کوچک را برای افزایش انرژی در تمرینات بعدی و بهبود عملکرد ورزشی توصیه می‌کنیم. مخصوصا اگر شما جلسات تمرینی پشت سر هم و زمان ریکاوری محدودی دارید!

در ادامه مواد غذایی را جهت مصرف حین تمرین خواهیم گفت:

اگر شما یکی از دو شرایط بالا را دارید بهتر است، میان ورزش 50 تا 100 کالری از ترکیباتی که حاوی کربوهیدرات هستند استفاده کنید.

  • نوشیدنی های انرژی زا
  • کشمش
  • موز
  • ماست کم چرب

در حالت کلی می‌توان گفت افراد بدنساز که در اکثر مواقع تمرینات ورزشی بالای یک ساعت دارند یا فعالیت بدنی آن‌ها سنگین است به طوریکه به افت سطح انرژی منجر می‌شود، نیاز به منبع کربوهیدراتی سهل‌الهضمی دارند که انرژی از دست رفته را بازگرداند.

مهم‌ترین نکته این است که حتما در طول تمرینات ورزشی (صرف نظر از مدت زمان ورزش) آب بنوشید یا از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده کنید. البته نوشیدنی‌های ورزشی گزینه‌های بهتری هستند. چراکه به هیدراته ماندن شما در طی جلسه تمرین کمک می‌کند. همچنین به خاطر ترکیبات موجود در آن مثل میان‌وعده، انرژی‌تان را برای ادامه فعالیت‌ها تامین می‌کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره بهترین مکمل‌های ورزشی یوروویتال می‌توانید از طریق این لینک اقدام فرمایید.

نظر دهید

Your email address will not be published.