Uncategorizedکاهش حالت تهوع در بارداری

ژوئن 26, 2022by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2022/06/lovely-mumma-bump-@coach_lauraschwich⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀-⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀-⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀-byron-byronbae-byronbae-newborn-mumlife-maternity-pregnancy.jpg

حدود 50-80% زنان در چند ماه اول بارداری حالت تهوع و نیمی حالت تهوع همراه با استفراغ را تجربه می‌کنند. بروز تهوع بارداری در هفته 16-20 شایع‌تر است. اگرچه این شرایط بیماری صبحگاهی نامیده می‌شود غالبا در تمام طول روز ادامه می‌یابد و عملکرد فیزیکی و اجتماعی زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش حالت تهوع در بارداری شود که قصد داریم در این مقاله به مرور این راهکارها بپردازیم. با ما همراه باشید.

قبل از بلند شدن از رختخواب یک ماده غذایی سبک و کم چرب میل کنید:

اگر شما هم دچار تهوع بارداری می‌شوید کنار رختخوابتان یک ظرف کوچک از نان تست برشته، نان خشک و یا بیسکویت‌های ساده قرار دهید و قبل از بلند شدن از جایتان کمی از آن را میل کنید. این کار به کاهش حالت تهوع شما در ابتدای صبح کمک می‌کند.

اگر بوی غذا شما را اذیت می‌کند:

در این صورت بهتر است برای طبخ غذا از کسی کمک بگیرید و یا غذاهای سرد مانند ساندویچ مرغ و کاهو، نان و پنیر و گردو و … تدارک ببینید. همچنین می‌توانید غذاها را به صورت سرد میل کنید تا بوی آن شما را کمتر آزار دهد.

زنجبیل مصرف کنید:

مصرف متعادل زنجبیل در کاهش حالت تهوع در بارداری مفید است. به غذاهایتان زنجبیل اضافه کنید و یا نوشیدنی‌هایی همچون چای زنجبیل میل کنید.

وعده‌های غذایی کوچک و مکررداشته باشید:

وعده‌های غذایی کوچک و مکرر حاوی مواد غذایی ساده و سبک داشته باشید. غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا و چربی کم مانند نان، برنج، کراکر و پاستا به دلیل هضم آسان‌تر و سربع‌تر برای بهبود تهوع شما مفید هستند. اضافه کردن یک منبع پروتئینی سبک و کم چرب مانند سینه مرغ و پنیر کم چرب به همراه سبزیجات وعده غذایی شما را کامل می‌کند.

 

از غذاها یا بوهایی که باعث تشدید تهوع می‌شوند اجتناب کنید:

غذاهای پر ادویه و سرخ کردنی که نمونه آن‌ها فست فودها هستند عموما باعث تشدید حالت تهوع می‌شوند. به علاوه اینکه مصرف بیش از حد این غذاها برای سلامتی شما و فرزندتان نیز مضر است.

مصرف مکمل ویتامین B6 را زیر نظر پزشک شروع کنید:

در بعضی موارد حالت تهوع دوران بارداری با این راهکارها قابل کنترل نیست و لازم است که زیر نظر پزشک مکمل و یا داروهای مربوطه را شروع کنید. یکی از رایج‌ترین و ایمن‌ترین این مکمل‌ها، ویتامین B6 است که مصرف آن در دوزهای مناسب و زیر نظر پزشک موثر می‌باشد.

مولتی ویتامین‌های مخصوص دوران بارداری مصرف کنید:

مصرف مولتی ویتامین‌های دوران بارداری به تامین نیازهای مادر و کنترل عوارض بارداری از جمله کاهش حالت تهوع کمک می‌کند.

نظر دهید

Your email address will not be published.