اخبارتوصیه شدهکاهش استرس و اضطراب با ویتامین های گروه B

ما در عصری زندگی می‌کنیم که اختلالاتی مثل استرس و اضطراب درحال افزایش است و پزشکان هر روز بیش از گذشته داروهای ضد اضطراب و افسردگی تجویز می‌کنند. عامل بروز این اختلالات، زندگی در دورانی است که مردم آن تمایل به داشتن مشغله بیشتر دارند، اما کمبود ویتامین نیز در این زمینه دخیل است.

به نقل از روزنامه جام جم، مطالعات متعددی ارتباط میان کمبود ویتامین‌ها و اختلالات اضطراب و استرس را ثابت کرده است. یک مشاوره ساده با پزشک و استفاده از مکمل‌های ویتامین می‌تواند راه ساده‌ای برای درمان این اختلالات باشد.

یکی از این ویتامین ها، ویتامین های گروه  B می باشد :

مکمل‌های ویتامین ب-کمپلکس به دلیل تاثیراتی که بر استرس و اضطراب دارند، مدت‌هاست به‌عنوان ویتامین‌های ضد استرس نام برده می‌شوند.

مطالعه‌ای که سال 2013 انجام شد و در ژورنال International Scholarly Research Notices به چاپ رسید، نشان داد ویتامین های گروه  B  به میزان چشمگیری باعث بهبود علائم اضطراب و استرس می‌شوند و تاثیرات مداومی بر این علائم دارد. براساس تحقیقات، مصرف روزانه 18 میلیگرم اینوزیتول (یک نوع ویتامینB ) در مبتلایان به اختلالات ترس، افسردگی و اختلال وسواسی جبری مانند داروی ضد اضطراب عمل کرده و عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌کند. محققان همچنین نشان داده‌اند، میان کمبود ویتامین B6و کمبود آهن با حملات پانیک یا حملات تنفس سریع ارتباط وجود دارد. ویتامین B6و ویتامین B12 نیز در بهبود اضطراب و استرس و افسردگی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی نقش دارند.

درکنار استفاده از مکمل‌های ویتامین ب-کمپلکس، اضافه کردن موادغذایی خاصی مانند سیب‌زمینی، موز و بوقلمون به رژیم غذایی، دریافت بدن از این ویتامین‌ها را افزایش می‌دهد.

منبع

natural-health-journals.com

نظر دهید

Your email address will not be published.