Uncategorizedمکمل‌هایی برای افزایش قدرت باروری

دسامبر 21, 2022by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2022/12/6D749E77-8FEB-4A67-9FF4-FA2D69D5E2FA.jpeg

در تحقیقات انجام شده طی سال‌های گذشته این مطلب ثابت شده‌است که قدرت باروری در زوج‌های ایرانی کاهش پیدا کرده‌است اما دلیل آن چیست؟ قدرت باروری آقایان و بانوان در پنج سال اخیر به علت داشتن رژیم غذایی ناسالم، آلودگی هوا و همچنین استرس کاهش یافته‌ است.

مکمل‌ها نقش خود را در این مسئله به خوبی ایفا می‌کنند که در ادامه به دو نوع از این مکمل‌ها خواهیم پرداخت.

کیوتن؛ آنتی اکسیدانی معجزه‌آسا

مصرف کیوتن هم در آقایان و هم در بانوان سبب افزایش قدرت باروری می‌شود. جالب است بدانید این ماده در همه سلول‌های بدن وجود دارد و از آنجایی که بخشی از زنجیره انتقال الکترون است، باعث تولید انرژی در سلول‌ها می‌شود. همانطور که در عنوان این قسمت ذکر شده‌است، کیوتن آنتی اکسیدانی قوی است که مسئولیت کاهش تاثیر مخرب رادیکال‌های آزاد را در دستگاه تناسلی برعهده دارد.

اکنون تاثیر این ماده را بر کیفیت تخمک‌های بانوان و سلامت اسپرم آقایان بررسی می‌کنیم.

مردانی که از کیوتن استفاده می‌کنند تحرک اسپرم در آن‌ها افزایش چشمگیری داشته‌است. مصرف این ماده منی را تقویت کرده و باعث افزایش تعداد، تحریک و به طور کلی سلامت اسپرم‌ها می‌شود.

حال این تاثیرات بر روی بانوان چگونه خواهد بود؟ کیوتن در سنین بارداری، کیفیت تخمک‌ها را افزایش می‌دهد و نکته جالب این است که این ماده در زنانی که در اثر افزایش سن، قدرت باروری آن‌ها کاهش پیدا کرده‌است، تاثیر شگفت‌انگیزی دارد. مصرف کیوتن، تخمک گذاری را تحریک می‌کند و سبب بهبود کیفیت تخمک‌ها می‌شود. کیوتن انرژی لازم را برای لانه گزینی سلول تخم در دیواره رحم و سپس شروع تقسیم سلولی فراهم می‌آورد.

ال کارنیتین و توانایی جنسی بالا

چرا گفته می‌شود ال کارنیتین، مکمل فوق‌العاده‌ای برای آقایان با میل جنسی پایین است؟ این مکمل انرژی و همچنین توانایی جنسی فرد را افزایش می‌دهد. ال کارنیتین نقش خود را برای انتقال اسیدهای چرب در سلول به‌درستی ایفا می‌کند. این انتقال از غشای میتوکندری انجام می‌شود. تولید، نگهداری و مدیریت انرژی سلول از مسئولیت‌های میتوکندری است. برای این تولید انرژی اسیدهای چرب سوزانده می‌شوند.

ال کارنیتین هم مانند کیوتن با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند چراکه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. از آنجایی‌که اسپرم‌ها نسبت به رادیکال‌های آزاد حساس هستند، مصرف ال- کارنتین سبب افزایش قدرت باروری و سلامت اسپرم می‌شود.

چندین مطالعه نشان دادند که مکمل یاری با ال-کارنیتین ماه باعث بهبود کیفیت و افزایش تعداد و تحرک اسپرم‌ها می‌شود.

سلنیوم؛ آنتی‌اکسیدان پر قدرت

از آنجایی که استرس اکسیداتیو می تواند عملکرد تولید مثلی مردان و زنان را مختل کند، سلنیوم با خواص آنتی اکسیدانی خود باعث افزایش کیفیت سلول‌های جنسی و تقویت قدرت باروری می‌شود. مکمل سلنیوم برای اسپرماتوژنزیس (اسپرم زایی) طبیعی ضروری است، باعث بهبود در تحرک اسپرم شده و تاثیرات مثبتی بر رشد، بلوغ و تکثیر تخمک‌ها دارد.

نظر دهید

Your email address will not be published.