اخبارتوصیه شدهیافته های علمیمصرف مکمل منیزیم در بهبود اضطراب و درمان افسردگی

اکتبر 13, 2021by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2021/10/hak-post.jpg

منیزیم از ضروری‌ترین مواد معدنی است که در فعالیت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن دخالت دارد.

این عنصر در واکنش‌های بیوشیمیایی بسیاری از جمله ساخت پروتئین‌ها، عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قند و تنظیم فشار خون در بدن نقش ایفا می‌کند. منیزیم برای تولید انرژی نیز مورد نیاز بوده و در بهبود ساختار استخوان، سنتز DNA و RNA مشارکت می‌کند.

به‌دلیل نقش منیزیم در آرام‌سازی سیستم اعصاب مرکزی، کمبود این عنصر در بدن اختلالاتی همچون بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب را به‌همراه دارد. به‌همین دلیل دریافت منیزیم کافی به ایجاد احساس آرامش و تنظیم خواب کمک می‌نماید. به احتمال زیاد، منیزیم بر روی چندین سیستم مرتبط با ایجاد افسردگی تأثیر می‌گذارد و به بدن کمک می‌کند تا با استرس مقابله کند. همچنین افرادی که به واسطه شغل و یا به هردلیلی استرس زیادی را تجربه می‌کنند نیازمند مقدار بیشتری منیزیم نسبت به سایرین می‌باشند. یافته‌های گروهی از محققان نشان می‌دهد مصرف مکمل منیزیم می‌تواند به کاهش علایم افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به این بیماری‌ها کمک کند.

همچنین کمک به رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات و همچنین بهبود انتقال پیام‌های عصبی از جمله عملکردهای منیزیم در بدن است. در بسیاری از موارد گرفتگی‌های عضلانی به ویژه در سالمندان، زنان باردار و ورزشکاران به دلیل کمبود منیزیم ایجاد می‌شود و مصرف منیزیم کافی می‌تواند به رفع گرفتگی‌های عضلانی در این افراد کمک نماید. همچنین این عنصر، ضمن کمک به افزایش جذب کلسیم در بدن، در تشکیل استخوان‌ها نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

مطالعات متعددی تاثیرات مثبت منیزیم را در کاهش تعداد حملات میگرن و تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) نشان داده‌اند. محققان معتقدند در بسیاری از زنان مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی منیزیم خون پایین‌تر از حد نرمال است و دریافت منیزیم کافی از مواد مغذی و مکمل‌های غذایی می‌تواند باعث بهبود نشانه‌های PMS شود.

همانطور که اشاره شد تخلیه منیزیم در افراد مبتلا به سردردهای میگرنی نیز دیده می‌شود. مصرف مکمل منیزیم در بهبود سردردهای میگرنی در برخی افراد و افزایش فاصله حملات میگرن مفید است.

کمک به تامین انرژی مورد نیاز بدن و کاهش خستگی می‌کند، رفع گرفتگی‌های عضلانی در ورزشکاران و مادران باردار، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS) و کمک به پیشگیری از کم‌خونی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

نظر دهید

Your email address will not be published.