Uncategorizedاخبارتوصیه شدهیافته های علمیاینوزیتول با افزایش حساسیت به انسولین، خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می‌دهد.

می 23, 2021by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2021/05/hakiman-1400.3.3-2post.jpg

اینوزیتول یک ترکیب شبه ویتامین است که در بسیاری از غذاهای گیاهی و حیوانی یافت می‌شود. در پنجاه سال اخیر بارداری با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است. بارداری به صورت فیزیولوژیک مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد، که این مقاومت به انسولین با افزایش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن مرتبط بوده و باعث تغییر در متابولیسم گلوکز و درنتیجه دیابت می‌شود. اگر مقاومت به انسولین کنترل نشود اثرات مضری بر مادر و جنین دارد. برای کنترل و درمان مقاومت به انسولین و افزایش قند خون در دوران بارداری تنها رژیم غذایی تنظیم شده و استفاده از انسولین مجاز است. در سال‌های اخیر استفاده از مکمل اینوزیتول و آنتی اکسیدان‌ها در بعضی از مطالعات آزمایشگاهی اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته و منجر به افزایش حساسیت به انسولین می‌شود.

 

اینوزیتول با افزایش حساسیت به انسولین خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف اینوزیتول به همراه فولیک اسید در دوران بارداری خطر تولد نوزاد نارس را کاهش می‌دهد، به ویژه در زنانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند. تجویز اینوزیتول در دوران بارداری ایمن است و در دوزهای پایین‌تر از دوازده گرم در روز عارضه‌ای ندارد. مصرف اینوزیتول تا هزار و صد میلی گرم در روز مجاز بوده و عوارض جانبی نخواهد داشت.

 

همچنین مصرف اینوزیتول سطح تری گلیسرید، تستوسترون و فشار خون را کاهش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد تخمدان‌ها در زنان مبتلا به  PCOS می‌شود. برای بهبود سندروم متابولیک و سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می‌شود و با ایجاد تعادل مواد شیمیایی در بدن به درمان ناراحتی‌های روحی مانند افسردگی کمک می‌کند.

 

 

منابع:

Inositol and Antioxidant Supplementation: Safety and Efficacy in Pregnancy. 2019

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-299/inositol

 

نظر دهید

Your email address will not be published.