Uncategorizedمکملی فوق‌العاده برای مفاصل

فوریه 8, 2023by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2023/02/pexels-kindel-media-7298645-scaled-e1675841804441-1280x1143.jpg

چقدر با استئوآرتریت (OA) یا التهاب مفاصل آشنایی دارید؟

استئوآرتریت اختلال محدود کننده‌ای است که در اثر تخریب و التهاب غضروف‌ها و مفاصل ایجاد می‌شود و بسیاری از سالمندان و ورزشکاران را درگیر می‌کند.

افراد مبتلا به استئوآرتریت درد زیادی را تحمل می‌کنند. این درد به علت التهاب و خشکی مفاصل است و عملکرد حرکتی فرد از جمله راه رفتن، ایستادن، دویدن و بالا رفتن از پله را محدود می‌کند. انجام تمامی این کارها با درد شدیدی در افراد مبتلا همراه است و کیفیت زندگی وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نکته جالب توجه در مورد بیماری استئوآرتریت این است که شیوع آن در هر دو جنس یکسان نبوده و به دلیل آناتومی بدن، در زنان بیشتر دیده می‌شود. همچنین عواملی مانند افزایش سن، چاقی و کاهش فعالیت بدنی شدت بیماری را افزایش می‌دهد.

درمان استئوآرتریت:

متاسفانه تا امروز درمان قطعی برای استئوآرتریت وجود ندارد و تنها می‌توانیم علائم بیماری مانند درد و التهاب را کنترل کنیم. NSAIDها همچون دیکلوفناک برای کاهش درد و ضد التهاب‌ها از رایج‌های داروهای مصرفی در استئوآرتریت هستند. با این حال مصرف این داروها تنها علائم بیماری را کاهش می‌دهند و هیچ گونه تاثیری روند بیماری ندارند. همچنین مصرف طولانی مدت این داروها باعث بروز عوارض جانبی می‌شود.

ورزش‌های درمانی سبک و رعایت رژیم غذایی ضد التهاب نیز از دیگر گزینه‌های درمانی هستند.

مصرف مکمل‌هایی که درد و التهاب را کاهش می‌دهند نیز نقش مهمی در کنترل بیماری دارد. در این میان می‌توان به ترکیباتی همچون سویا و آووکادو، گلوکزآمین و کندروئیتین، زنجبیل و امگا-3 اشاره کرد. خوشبختانه این ترکیبات هم در کاهش علائم و هم در جلوگیری از پیشرفت بیماری نقش دارند. در این مقاله به بررسی ترکیب موثر “سویا و آووکادو” در استئوآرتریت می‌پردازیم.

خرید قرص آسو 300 یوروویتال (عصاره سویا و آوودکادو)

ترکیب سویا و آووکادو، معجزه‌ای گیاهی

مکملی که از ترکیب سویا و آووکادو به دست می‌آید یک عصاره گیاهی فوق العاده محسوب می‌شود که کمک بسیاری به کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت التهاب مفاصل در بیماران می‌کند.

آووکادو و سویا، مکملی فوق‌العاده برای مفاصل است که باعث سرکوب مسیرهای کاتابولیک و تحریک مسیرهای آنابولیک می‌شود. به این ترکیب با جلوگیری از تولید ترکیبات پیش التهابی مانع از تخریب سلول‌های مفاصل می‌شود و از طرف دیگر به بازسازی بافت پیوندی نیز کمک می‌کند. ترکیب سویا و آووکادو در بهبود التهاب مفاصل نقش چشمگیری دارد و سرعت باریک شدن فضای بین مفاصل را کاهش می‌دهد. بنابراین این مکمل یک ماده ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی محسوب می‌شود که سرعت تخریب غضروف‌ها را کاهش و ترمیم آن‌ها را افزایش می‌دهد.

دوز و مدت زمان مصرف مکمل آووکادو و سویا

مکمل آووکادو و سویا معمولا در دوز 300-600 میلی‌گرم وجود دارند. با این حال دوزهای بالاتر از 300 میلی‌گرم تاثیر بیشتری در بهبودی ندارند، به همین دلیل اغلب دوز 300 میلی‌گرم آن تجویز می‌شود.

برای بالاترین اثربخشی، مصرف حداقل 3-6 ماه از مکمل آووکادو و سویا توصیه می‌شود و بعد از تکمیل این دوره درمانی، درد بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. طبق تحقیقات انجام شده اثری که این ترکیب بر استئوآرتریت زانو دارد بیشتر از مفاصل ران و التهاب دیگر نقاط بدن می‌باشد.

نظر دهید

Your email address will not be published.