اخبارتوصیه شدهیافته های علمیفعالیت‌های ضدمتاستاز و ضدسرطان اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) چای سبز

می 31, 2021by hakimanmodir0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2021/05/hak-post-3.jpg

بدن ما همواره تحت تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد (ناشی از آلودگی‌های محیطی و متابولیسم درونی) قرار دارد. روند پیری در زنان با افزایش سن و تجمع رادیکال‌های آزاد از طرفی و کاهش سطح هورمون‌های جنسی به‌دنبال یائسگی، تسریع می‌شود. پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی-عروقی، ایجاد چین و چروک‌های پوستی و اختلالات بینایی از مواردی هستند که با افزایش سن و شروع یائسگی، زندگی زنان را دچار اختلال می‌کنند. مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی علاوه بر تامین نیاز افراد، با پاکسازی رادیکال‌های آزاد از بدن محافظت کرده و باعث آهسته کردن روند پیری و افزایش سلامتی و احساس شادابی می‌شود. ترکیب آنتی‌اکسیدانی چای سبز فعالیت‌های ضدمتاستاز و ضدسرطان دارد.

چای سبز از برگ گیاه Camellia sinensis Theaceae ساخته می‌شود و دارای اثرات ضد سرطانی، ضد چاقی، ضد آترواسکلروتیک، ضد دیابت، ضد باکتری و ویروس است. بسیاری از مزایای سودمند چای سبز مربوط به فعالیت‌های اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ، یکی از اجزای اصلی کاتچین‌های چای سبز است. حدود 20 سال، ما درگیر مطالعاتی برای آشکارکردن فعالیت‌های بیولوژیکی و مکانیسم‌های عملکرد چای سبز و EGCG هستیم. این مقاله خلاصه‌ای از چندین شواهد را نشان می‌دهد که خواص چای سبز برای سلامتی عمدتا بر اساس یافته‌های تجربی ما است. احساس خستگی را کاهش می‌دهد و دارای اثر ادرارآور است. تئانین و اسید آمینوبوتیریک برای کاهش فشار خون و تنظیم عملکردهای مغز و اعصاب عمل می‌کنند. ویتامین C ضداسکوربوتیک است، از آب مروارید جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

تکنیک‌های مدرن علمی پایه و اساس تأثیرات چای سبز برای سلامتی است که از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده است. اکنون بسیاری از مکانیسم‌های عملکرد چای سبز و EGCG سازنده آن شناخته شده است. به عنوان مثال، EGCG چندین پروتئین آنزیم را متصل می‌کند تا فعالیت آن‌ها را مهار کند، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در سلول‌ها و آغاز انتقال سیگنال با اتصال به پروتئین‌های سطح سلول می‌شود. مطالعات اخیر ما نشان داد که چای سبز و EGCG با تغییر در میزان بیان فاکتورهای رونویسی مربوطه، HNFها و SREBFها، ممکن است باعث تغییر در سطح mRNA آنزیم‌های گلوکونئوژنیک و لیپوژنیک شوند. علاوه بر این، ما نشان دادیم که یک بخش چای سبز بدون EGCG دارای برخی از تأثیرات ارتقا دهنده سلامتی است. مطالعات مداخله بالینی آینده شواهد متقاعدکننده‌تری را در مورد تأثیرات چای سبز ارائه می‌دهد.

 

اثرات ضدمتاستاز و ضدسرطان:

توجه زیادی به فعالیت ضدسرطانی چای سبز و کاتچین‌های چای با آزمایشات حیوانی و سلولی شده است. در واقع، ما دریافتیم که تزریق چای سبز در جلوگیری از متاستاز سلول سرطانی با استفاده از مدل‌های in vivo و in vitro موثر است. تجویز دهانی چای سبز باعث کاهش تعداد کلنی‌های ریه سلول‌های سرطان ریه موش لوئیس در سیستم متاستاز خود به خود شده است. آزمایش‌های انجام شده با غشای پایه که به طور فنی بازسازی شده است، نشان داد که تزریق چای سبز و کاتچین‌های تشکیل‌دهنده آن از نفوذ سلول‌های سرطانی از طریق غشای پایه جلوگیری می‌کند.

گالاکتوزامین به عنوان القا injury کننده آسیب کبدی در موش صحرایی شناخته شده است که از نظر پاتوفیزیولوژی مشابه هپاتیت ویروسی و هپاتیت ناشی از دارو در انسان است. چای سبز آسیب کبدی ناشی از گالاکتوزامین را در موش‌های صحرایی، تزریق داخل صفاقی گالاکتوس آمین (500 میلی گرم در کیلوگرم) آسیب کبدی ناشی از نکروز در موش صحرایی و تجویز خوراکی چای سبز غنی از کاتچین، اثر گالاکتوزامین را مهار می‌کند. چای سبز میزان چندین نشانگر زیستی را در موش‌های تحت درمان با گالاکتوس آمین به مقادیر نزدیک به کنترل بازگرداند.

مکمل ” A-Z  مولتی ویتامین  +50″ یوروویتال حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به‌همراه ترکیبات آنتی اکسیدانی است و دارای بیست میلی‌گرم عصاره‌ی چای سبز است که برای حفظ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن در زنان بالای 50 سال مناسب می‌باشد. این مکمل دارای خواص آنتی اکسیدانی است همچنین منجر به پاکسازی رادیکال‌های آزاد از بدن و آهسته کردن روند پیری می‌شود. کمک به پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی، ضعف بینایی، حافظه و عملکرد شناختی با افزایش سن می‌شود. باعث حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان به‌دنبال یائسگی، تقویت سیستم ایمنی و کمک به پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن، افزایش شادابی و کاهش خستگی می‌شود.

 

منبع:

Health-promoting effects of green tea

 

 

نظر دهید

Your email address will not be published.