اخبارتوصیه شدهیافته های علمیمصرف ناکافی ویتامین B6 در بیماران مبتلا به دیابت

آگوست 10, 2019by حکیمان طب0

این مطالعه در مجله Frontiers in Genetics در سپتامبر 2018 چاپ شده است.

چکیده:

شکل فعال ویتامین B6، (PLP) و کوفاکتور در واکنش های مختلف آنزیمی و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. کمبود PLP با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و دیابت مرتبط است و مکانیسم پشت این ارتباط اکنون واضح تر شده است.

مصرف ناکافی این ویتامین خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را افزایش می دهد؛ علاوه بر این، کمبود PLP باعث کاهش ترشح انسولین (در موش صحرایی) می شود، در حالی که مکمل های حاوی PLP از عوارض دیابت جلوگیری می کند و دیابت بارداری را نیز بهبود می بخشد.

شواهد حاکی از آن است که بیماری دیابت و سرطان با هم در ارتباط است. نه تنها به این دلیل که هر دو بیماری ریسک فاکتورهای مشابه دارند، بلکه همچنین به این دلیل که در بیماران مبتلا به دیابت خطر رشد تومور افزایش می یابد (هرچند مکانیسم های پایه به اندازه کافی در دسترس نیستند).

در این مطالعه، وجود ارتباط بین ویتامین B6، آسیب DNA و دیابت بررسی می شود. ما بر مطالعات اخیر تمرکز می کنیم که نقش ویژه ای را برای PLP در حفظ یکپارچگی کروموزوم و هوموستازیس گلوکز نشان داده است و ما نشان خواهیم داد که این جنبه ها با هم ارتباط دارند. علاوه بر این، ما اطلاعات جدیدی از PLP به عنوان یک فاکتور تعیین کننده بین دیابت و سرطان بحث خواهیم کرد.

جمع بندی:

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف ناکافی ویتامین B6 با افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه است و شواهد در حال افزایش نیز نشان می دهد که ریسک ابتلا به انواع سرطان در  بیماران مبتلا به دیابت بالاتر است.

نظر دهید

Your email address will not be published.