یافته های علمیمصرف مکمل های غذایی برای چه افرادی لازم است

آوریل 11, 2018by حکیمان طب1

برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن به جای استفاده از مکمل های رنگارنگ بهتر است تنوع مواد غذایی مصرفی را بالا ببریم.

به گفته ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت هر ایرانی به‌طور میانگین سالانه ۲۰ هزار تومان مکمل مصرف می‌کند، اگر در برنامه غذایی افراد 2اصل تنوع و تعادل رعایت شود نیازی به مصرف مکمل برای اکثر افراد نیست و تنها در دوران بارداری، شیردهی، بلوغ و بعضی سنین مثل کودکی و سالمندی مصرف مکمل ضروری است.

در مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت به‌طور رایگان مکمل‌های غذایی مثل مولتی ویتامین و آهن برای کودکان و قرص آهن و مولتی ویتامین و ید برای مادران باردار داده می‌شود؛ همچنین قرص آهن برای نوجوانان دختر در مدارس و قرص کلسیم برای افراد بالای ۶۰سال به‌صورت رایگان عرضه می‌شود.

یک مکمل مهم، ویتامین D است که به‌دلیل نوع تغذیه و کمبود مواجهه با نور مستقیم خورشید، قرص پرل ویتامین D توسط وزارت بهداشت به‌صورت رایگان در مدارس برای دختران و پسران سال‌های اول و دوم دبیرستان و در مراکز بهداشتی برای زنان میانسال و مردان سالمند عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه قرص پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D باید در گروه سنی جوانان، میانسالان و سالمندان بالای ۶۰ سال، ماهانه یک عدد مصرف شود.

با رعایت تنوع و تعادل تغذیه‌ای نیازی به مصرف خودسرانه مکمل نیست و لازم نیست که خانواده‌ها در این زمینه هزینه کنند.

 

منبع: salamatnews

یک دیدگاه

  • Avatar
    نورالدین معتمدراد

    آوریل 14, 2018 در 22:29

    سلام.این را هم اقای حریرچی کاش توجه می کردند که درمناطق محروم کشور مثل سیستان و…. چه افرادی هستند به علت فقر از سوتغذیه رنج می برند و خبری از توضیع مکمل ها که گفتند توسط مراکز بهداشت عرضه می شود نیست!!!!!!!

    پاسخ

نظر دهید

Your email address will not be published.