یافته های علمیاثرات مثبت ویتامین ها در دیابت

اکتبر 27, 2018by حکیمان طب0

آقای دکتر جواد جعفری اقدم دکتری تخصصی PhD بیوشیمی دانشگاه تهران و استاد بیوشیمی دانشگاه ضمن تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی عمومی در خصوص بیماری دیابت اعلام کردند که:

 

بیماری دیابت به عنوان یک مشکل عظیم برای سلامت محسوب می شود و در کشور ما هم تعداد زیادی از افراد جامعه مبتلا به این بیماری یا مستعد ابتلا به این بیماری می باشند. به نظر میرسد تغذیه مناسب و تامین ویتامین ها و کوآنزیم های ضروری برای این بیماران نقش مهمی در کنترل این بیماری داشته باشد.

????تحقیقات جدیدی که در ژورنال های علمی معتبر به چاپ رسیده، نشان می دهد که حضور برخی ویتامین ها و کوآنزیم ها در کنترل بیماری دیابت می تواند موثر باشد. برای مثال کوآنزیم Q10 ممکن است به کنترل قند خون، کاهش تری گلیسیرید و بهبود HDL-C در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

????همچنین افراد مبتلا به دیابت به ویژه مبتلایان به رتینو پاتی پرولیفراتیو دیابتی عمدتا دچار کمبود ویتامین D می باشند. همچنین کمبود ویتامین B6 در بیماران مبتلا به دیابت شایع تر می باشد.

????افزایش مصرف منیزیم در رژیم غذایی نیز احتمال خطر بیماری های قلبی-عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. در دیابت نوع 2 تنظیم منیزیم مختل می شود و کمبود منیزیم ممکن است با خطر بالقوه بیماری قلبی-عروقی همراه باشد.

نتایج این تحقیقات در مجلاتی مانند International Journal of Endocrinology ، Frontiers in Genetics، Endocrine Practice و مجلات تخصصی مرتبط به چاپ رسیده است.

نظر دهید

Your email address will not be published.