توصیه شدهیافته های علمیویتامین ها و املاح زیبایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل مانع از چاقی می شود. علاوه بر این مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی نیز پوست را زیبا، ناخن ها را محکم، دندان‌ها و لثه ها را مقاوم و موها را درخشان می کند.

ویتامین  A

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، جذب کافی این ویتامین پوست را سالم و بانشاط می کند. این ویتامین باعث احیای سلولی شده و پوست را جوان نگه می د ارد. می توانید این ویتامین را به صورت رتینول (جگر، تخم مرغ، شیر) یا به صورت بتاکاروتن (موجود در میوه ها و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین) دریافت کنید. بخارپز کردن یا تفت دادن با اندکی روغن روش‌های مناسبی برای جذب ویتامین این مواد غذایی است.

ویتامین  B

ویتامین ب برای پوست، موها و ناخن‌ها مورد نیاز است. ویتامین B6 در ساخت کلاژن نقش دارد. ویتامین B7 نیز از سلول‌های پوست و موها محافظت می کند.

ویتامین  C

ویتامین C باعث تسریع تولید کلاژن در سلول‌ها شده و به حفظ سلامت لثه ها کمک می کند. باید بدانید که این ویتامین در مجاورت گرما زود از بین می رود بنابراین توصیه می شود مواد غذایی حاوی ویتامین C را خام مصرف کنید.

مواد معدنی: زیبایی و سلامت

ویتامین ب برای پوست، موها و ناخن‌ها مورد نیاز است. ویتامین B6 در ساخت کلاژن نقش دارد. ویتامین B7 نیز از سلول‌های پوست و موها محافظت می کند

آهن

آهن وظیفه انتقال اکسیژن در خون را برعهده دارد. ناخن های رنگ پریده، شکنندگی و ریزش مو جزو علائم کمبود آهن است که به‌شدت در بین مردم رواج دارد.

پتاسیم

پتاسیم باعث تحریک کار کلیه ها و دستگاه گوارش می شود. این ماده به دفع ترکیبات مضر از بدن کمک کرده و نقش مهمی در نرمی و زیبایی پوست دارد.

کلسیم

دندان ها را قوی و سالم می کند. این ماده همچنین برای سلامت بیشتر ناخن ها نیز لازم است.

منیزیم

این ماده معدنی  جداره سلولی را حفظ کرده و مانع از بروز چین و چروک زودهنگام روی پوست می شود

سلنیوم

باعث احیای مشکلات و ضایعات پوستی می شود.

زینک

این عنصر معدنی مهم به ویتامین A در عملکردهایش کمک کرده و باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می شود. این ماده به تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز کمک می کند.

توجه:

ویتامین ها متناسب با نحوه جذب و ذخیره شدنشان به ویتامین های محلول در چربی ویتامین های محلول در آب تقسیم می شوند. بهترین منبع جذب ویتامین ها و مواد معدنی مواد غذایی هستند اما می توانید با نظر پزشک از مکمل ها نیز استفاده کنید.

منبع : سلامت نیوز

نظر دهید

Your email address will not be published.