اخبارتوصیه شدهیافته های علمینقش ویتامین‌های موثر در متابولیسم انرژی و عملکرد طبیعی سیستم بدن

جولای 28, 2020by حکیمان طب1
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2020/07/hakiman-7-5-99-new-site-post-01-1280x1280.jpg

کمبود ویتامین در بدن منجر به ایجاد خستگی، بیماری و سایر مشکلات در سلامت می‌شود. جذب ویتامین‌های لازم باعث افزایش انرژی می‌شود و از لحاظ جسمی در وضعیت مناسب قرار می‌گیرید.
ویتامین‌‌های خانواده B برای انرژی بدن و عملکرد آن بسیار ضروری هستند برای مثال ویتامین B complex برای جلوگیری از خستگی و احساس ضعف مناسب است و انرژی را در همه جای بدن به صورت هماهنگ پخش می‌کند. ویتامین B همچنین به کاهش وزن هم کمک می‌‌کند در حالی که همزمان شما را فعال و پر انرژی می‌‌کند.

ویتامین B1 (تیامین):
این ویتامین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به بافت‌‌های انتقال‌دهنده عصبی مغز شما کمک می‌‌کند و در نتیجه توانایی حافظه و دیگر توانایی‌‌های شناختی شما بهبود می‌‌یابد. رشد رگ‌های خونی و سلامت پوست و همچنین سوخت و ساز بهتر بدن به مقادیر مناسبی تیامین وابسته است. که با سوخت و ساز بهتر بدن انرژی بیشتری در اختیار آن برای انجام کارهای مختلف قرار می‌گیرد.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین):
این ویتامین کمک می‌کند تا فرایندهای شیمیایی مختلف در بدنتان تبدیل به انرژی شود و از اکسیژن بدن هم برای این کار استفاده می‌‌کند و به سلول‌‌ها در عملکرد بهتر کمک می‌‌کند. این ویتامین همچنین به آرام شدن درد مفاصل کمک می‌‌کند.

ویتامین B3 (نیاسین):
این ویتامین به کنترل کلسترول خون کمک می‌کند که این مساله می‌‌تواند موجب مشکلات قلبی عروقی شده و سطح انرژی شما را کاهش دهد. همچنین نیاسین به همراه ویتامین‌های دیگر از خانواده ویتامین ب به بهبود تولید انرژی در بدن کمک می‌کند.

ویتامین B5(پانتوتنیک اسید):
این ویتامین هم به افزایش انرژی بدن شما کمک کرده و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و در صورتی‌که شما بیمار باشید با تقویت ایمنی بدن به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند.
ویتامین B6 ( پریدوکسین):
این ویتامین به سلامت عروق بدن و سیستم گردش خون کمک می‌‌کند و همه می‌‌دانیم که بدون گردش صحیح خون در بدن ما داشتن انرژی و فعالیت غیر ممکن است و سلول‌ها نمی‌توانند اکسیژن لازم را جذب کنند.
ویتامین B7 (بیوتین):
این ویتامین چربی و پروتئین را به انرژی تبدیل می‌کند و نقش موثری در تبدیل مواد غذایی به انرژی بازی می‌‌کند.

ویتامین B9 (فولیک اسید):
این ویتامین هم از رگ‌های خونی مراقبت می‌‌کند و نقش موثری در شکل گیری سلول‌‌های خونی بازی می‌‌کند که این سلول‌‌های خونی اکسیژن را در سراسر بدن حمل کرده و برای حفظ انرژی بدن ضروری هستند.

ویتامین B12 (کوبالامین):
این ویتامین همراه با فولیک اسید از سلول‌‌های خونی بدن مراقبت می‌کنند همچنین این ویتامین نقش موثری در جذب مواد غذایی و تبدیل آن به انرژی دارد.
مکمل‌های دیگر غذایی برای انرژی بخشی:
8 نوع ویتامینی را که از خانواده B اشاره کردیم تنها نیاز بدن شما نیستند و شما برای داشتن انرژی بیشتر به مکمل‌‌های غذایی بیشتری نیاز دارید.

آهن:
آهن برای تولید هموگلوبین در بدن لازم است زیرا هموگلوبین همراه با خود اکسیژن را به نقاط مختلف بدن می‌برد و به همین دلیل کمبود آهن سطح انرژی شما را پایین می‌آورد.

منیزیم:
منیزیوم در واقع به تقویت استخوان‌‌ها و توانمندی استخوان‌‌های ضعیف با انرژی بخشی بیشتر به آنها کمک می‌‌کند.

روی:
مقدار کمی روی در رژیم‌‌های روزانه ما مورد نیاز است، زیرا به بدن برای تولید پروتئین کمک می‌کند و این موضوع به رشد موها، سلامت پوست، ناخن‌‌ها و تقویت عضلات بدن کمک می‌کند.

یک دیدگاه

  • Avatar
    ناشناس

    سپتامبر 6, 2023 در 18:42

    عالی ست

    پاسخ

نظر دهید

Your email address will not be published.