اخبارتوصیه شدهیافته های علمیاهمیت حفظ سلامت استخوانی در دوران بارداری و پس از آن

سپتامبر 9, 2020by حکیمان طب0
https://hakimanteb.com/wp-content/uploads/2020/09/پست-حکیمان-02.jpg

حتما درباره اهمیت حفظ سلامت استخوانی در دوران بارداری و پس از آن نیز مطالب زیادی شنیده‌اید. شما برای حفظ تراکم استخوانی‌تان باید مواد مغذی موردنیاز را به اندازه کافی دریافت کنید. کلسیم یک ماده معدنی حیاتی برای رشد استخوان‌ها و دندان‌های جنین است. علاوه بر کلسیم، منیزیم، منگنز، مس و روی مینرال‌هایی هستند که برای رشد و حفظ توده استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان ضروری هستند. روی نیز در تقویت عملکرد سیستم ایمنی، ساخت پروتئین و DNA و تقسیم سلولی نقش مهمی دارد. به علاوه باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن و جلوگیری از ریزش موها می‌شود. سلنیوم در بدن نقش‌های آنتی اکسیدانی داشته و از سلول‌ها در برابر استرس‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند.

احتمالا ضرورت مصرف تمامی مینرال‌های ذکر شده را درک خواهید کرد، اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که مصرف ید در این دوران چه اهمیتی دارد؟ دریافت میزان کافی ید در دوران بارداری با ضریب هوشی بالاتر جنین همراه است و در موارد خفیف‌ کمبود ید، نقص توجه را به دنبال دارد. در موارد شدیدتر، کمبود ید در دوران بارداری سبب سقط جنین، زایمان زودرس، تولد نوزاد مرده، اختلال در رشد مغزی جنین، تولد نوزاد با عقب ماندگی ذهنی و جسمی می‌شود. دوز تمامی مواد معدنی موجود در محصولات پرینامکس با توجه به نیاز مادر و جنین/ نوزاد در هر دوره تنظیم شده است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های خاص هر مکمل می‌پردازیم:

این مکمل یک مولتی ویتامین کامل به همراه مقادیر مناسبی از امگا 3 و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. مقادیر و نوع ترکیبات موجود در پرینامکس بارداری متناسب با نیازها و شرایط ویژه این دوره طراحی شده است تا حداکثر بهره مندی را برای مادر و جنین داشته باشد. پرینامکس بارداری دو ترکیب ویژه به نام اینوزیتول و کاروتنوئیدها دارد که هر دو در بدن نقش‌های آنتی اکسیدانی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف اینوزیتول باعث افزایش حساسیت به انسولین و درنتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری می‌شود. کاروتنوئیدها نیز اثرات مفیدی بر پیشگیری از پره اکلامپسی (فشار خون بالای بارداری) دارند. همچنین مصرف کاروتنوئیدها و اینوزیتول به همراه فولیک اسید در دوران بارداری خطر تولد نوزاد نارس را کاهش می‌دهد. محصول پرینامکس بارداری حاوی کپسول‌های ژلاتینی با مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که نیاز روزانه مادر و جنین را به این ترکیبات تامین می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 به‌ویژه DHA در رشد سیستم عصبی و بینایی جنین نقش مهمی دارد.

مکمل پرینامکس شیردهی نیز حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز دوران شیردهی است که با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و کپسول‌های ژلاتینی حاوی امگا 3 نیازهای دوران شیردهی مادر و شیرخوار را به طور کامل تامین می‌کند. همانطور که اشاره شد اسیدهای چرب امگا 3 به‌ویژه DHA برای رشد سیستم عصبی و بینایی نوزاد ضروری هستند. کاروتنوئیدها، ویتامین‌های C، E و سلنیوم نیز به‌علت خواص آنتی اکسیدانی خود با استرس اکسیداتیو ناشی از دوران بارداری مقابله می‌کنند.

پرینامکس نیومام برای مادرانی توصیه می‌شود که دوران بارداری را سپری کرده و به هر دلیلی به فرزندشان شیر خود را نمی‌دهند و یا بعد از اتمام دوران شیردهی همچنان تحت تاثیر عوارض بارداری و شیردهی هستند. از آنجاییکه این مکمل حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است نیاز مادران پس از زایمان را به‌طور کامل تامین می‌کند، همچنین ترکیبات گیاهی موجود در پرینامکس نیو مام عوارض دوران بارداری را کاهش داده و سطح سلامت مادران را ارتقا می‌بخشد. این ترکیبات گیاهی شامل موارد زیر است:

عصاره هسته انگور (Grape Seed Extract) خواص آنتی اکسیدانی و فلاوونوئیدی فراوانی دارد و به پیشگیری از سرطان‌ و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

بیوفلاوونوئیدها نیز ترکیباتی آنتی اکسیدانی هستند که برای خنثی کردن استرس اکسیداتیو ناشی از بارداری بسیار کمک کننده‌اند.

گیاه Horsetail  (دم اسبی) حاوی سیلیکون است و کلاژن سازی را تحریک می‌کند، به این ترتیب منجر به حفظ سلامت و ترمیم پوست، مو و ناخن می‌شود.

کیوتن برای عملکرد بسیاری از اندام‌ها و واکنش‌های شیمیایی در بدن از جمله تامین انرژی برای سلول‌ها و تقویت عضلات ضروری است. به‌نظر می‌رسد کیوتن خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد.

کاروتنوئیدها همان رنگدانه‌های گیاهی در سبزیجات برگدار سبز، میوه‌های سبز، نارنجی و زرد رنگ هستند.. این ترکیبات در بدن نقش‌ آنتی‌اکسیدانی داشته و می‌توانند به پیشگیری از سرطان و بسیاری از بیماری‌ها کمک کنند.

و آخرین ترکیبات موجود در این مکمل، کلاژن، متیونین و سیستئین است. کلاژن پروتئینی است که در پوست، استخوان، عضلات و غضروف به فراوانی یافت می‌شود. دریافت خوراکی آن، تراکم کلاژن پوستی را افزایش داده و منجر به حفظ سلامت و آهسته کردن روند پیری پوست می‌شود. متیونین و سیستئین نیز آمینواسیدهایی ساختمانی اند که در بدن برای ساخت پروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در نهایت اشاره به این نکته ضروری است که هر یک از پرینامکس‌ها باید در دوره زمانی مشخص‌شده مصرف شوند:

پرینامکس بارداری در بارداری، نیومام در دوران پس از زایمان (در مادران غیر شیرده) و پرینامکس شیردهی در دوران شیردهی، تا به این ترتیب علاوه بر تامین نیازهای مادر و جنین/ نوزاد، به حفظ سلامت آن‌ها نیز کمک نمایند.

نظر دهید

Your email address will not be published.